måndag, november 30

En ny sidoknäppt

Nu har jag testat att sy efter ett mönster av Little Comet Tails. Deras gratis mönster Tighty Whitey Little Hipsters. Gulligt namn. Denna blöja är en AIO, och tydligen är alla hennes mönster det. Flera moment var det innan blöjan var färdig, det är enklare att sy en pocketblöja än den AIO. Ska testa blöjan och se om jag blir frälst, annars fortsätter jag nog med att sy pocket.
Men när jag sytt benresåren såg jag att det inre tyget gärna vill vikas ut, vilket jag anar kan ge läckage... inte bra. Hmmm

Är det någon som vet vad jag gör för fel när jag syr, för jag antar att det inte ska se ut så här... Jag tycker att yttertyget ska vikas innåt istället när det är större än det inre tyget. Jag vet inte om det har att göra med att det inre är coolmaxliknande tyg.



5 kommentarer:

  1. Kul att ha hittat en till syblogg med blöjs :-) Jag tror som sagt var inte att ditt bekymmer beror på tyget utan från vilket håll du syr i resåren. Men det behöver inte betyda läckage! Baby heavens blöjor är sydda så. Har man polyesterbaserat foder och inte allt för stort inlägg så lär det funka. Fin blöja!

    SvaraRadera
  2. Tack, för tipset.. ska nu göra dem åt andra hållet :)

    SvaraRadera
  3. Hej, kul att du hittade till min blogg och att du ville vara med i tävlingen!

    Spännande med tygblöjor förresten, jag har tänkt på det många gånger men aldrig kommit för mig att försöka...

    SvaraRadera
  4. I blöjor med naturmaterial, som definitivt läcker brukar jag sy en stickning utmed resåren, funkar finfint. Kan ju vara läge att testa om det visar sig att blöjan läcker?

    SvaraRadera
  5. Blöjan fungerar väldigt bra, förutom att kardborren skaver mot benen. Denna modell fungerar bäst med knappar tror jag.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails