söndag, juni 20

Klänning med tajts

Hihi envisas med att skriva tajts, jag tycker det ser lite kul ut. Jag har haft i tankarna en singoalla till A. När jag köpte tyget från Stoff och Stil så insåg jag direkt att det skulle bli en slags klänning av tyget. Grunden till mönstret tog jag från senaste Ottobre, men jag ändrade ärmar, tog trikåtyg istället för bomull och valde knapp istället för dragkedja. Tyckte resultatet blev bra, fast besparingens tyg skulle ha varit mer stabilt, lite knepigt var det med detta sladdiga trikåtyg (hittade det i stuvlådan för 15 kronor och det var så bra att det matchade stoff och stils trikåtyg)
Tyg: stoff och stil retroblomma och prickigt fynd från Furulunds
Mönster: Omgjort från Ottobre
Stlr: 86

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails