lördag, maj 8

Fjäril

En klänning till A med tre kvarts ärm. Målade en fjäril på kjolen, eftersom jag tyckte att det behövdes något. Med erfarenheten att det var krånglig med schablontryck, så målade jag på fri hand. Det gick faktiskt smidigare än med schablon, men i efterhand så skulle jag ha velat ha fjärilen lite högre upp. Men det var svårt att uppskatta placeringen när jag målade på den utklippta tygbiten.
Tyg: Molntyget har jag bytt till mig mot Ooga Booga, med Yrväder. Grön interlock från JNY och mudd från Furulunds. Textilfärgen är från Panduro.
Mönster: omgjort från Meedom, blev dock lite lång, så jag var tvungen att korta av mönstret.
Så nu har jag lärt mig att alltid jämföra mönstret med ett befintligt plagg, för att se om det stämmer

1 kommentar:

  1. Måla på frihand! WOW så snyggt!!!

    Ja Meedom har långa klänningar tycker jag också.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails