torsdag, maj 20

Onesize

Egentligen behöver vi inte en onesize, men jag har varit så sugen på att sy en. Ville även testa göra en All in 2, alltså en blöja där man kan byta inlägget om det är nerkissat. Sedan sätter man dit ett nytt inlägg och kan använda blöjan igen. Så det blir mindre tvätt. Inlägget knäpps fast med knappar, så det sitter fast i blöjan när den är på. Funderade först om jag skulle testa utan knappar, men beslöt att testa det ändå. Mönstret har jag utgått från bland annat Bumgenius och Darling diapers. Förändrade formen och satte knappar. Gjorde några knappar i grönt för att man lättare ska veta var knapparna ska sitta. Ska bli intressant när jag testar den imorgon.

Mönster: egenkomponerad blandning
Storlek: från 3 kilo till ? Onesize
Tyg: PUL från en PULpåse som jag fick gratis från Myllymuksut, coolmax från Myllymuksut, collegetyg donerat från min mamma, knappar från ebay.
Minus: gjorde knapparna lite för högt upp, när jag ska sy inlägget så kommer det riktigt nära overlocksfoten. Det går åt många knappar till denna.


2 kommentarer:

  1. Den fungerade hur bra som helst. nu ska jag sy fler inlägg..hihi

    SvaraRadera
  2. Men oj, vad många fina blöjor du sytt! Kul! Välkommen till Blöjbloppis om du vill :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails