fredag, augusti 13

Formsydd blöja

Ute på nätet finns det ett helt universum med olika mönster för tygblöjor. Har kikat på detta mönster ibland men inte tänkt mer på det eftersom vi inte använt formsydda. Men något hände för någon månad sedan. Då jag upptäckte att formsydda eller vikisar inte alls är så krångligt som jag hade för mig. Så nu tänkte jag testa mer av den varianten.
Den första blöjan jag knappat färdigt är denna Quick Sew Flat Wrap. Krångligt namn men superenkel att sy. Speciellt om man har en overlock. Jag valde att sy resår, men det behövs egentligen inte.


3 kommentarer:

  1. Vilken underbart rolig design på blöja! Den är ju genial! :D Kul att testa nått nytt! Snygg var den också

    SvaraRadera
  2. Vilken kul design! Och så söt med det blommiga tyget! Sätter man fast den på barnet enligt bild 2, dvs utsidan kommer att hamna mot barnets rumpa?

    SvaraRadera
  3. Tack! :) Ja visst var det en smart design på mönstret, hoppas den fungerar lika bra också (kan inte testa den än dock)
    RävenoRäkan: Ja,bild 2 är den som blir insida. Så flikarna blir inläggen.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails