tisdag, augusti 24

Test av ytterligare ett mönster

Hittade ett nytt gratismönster som jag bara måste prova. Medium i mitt eget mönster är numera i minsta laget åt A, så när hon kommer hem från farmor, så måste vi nog uppdatera hennes blöjförråd. Detta mönster är jag förvånad över att jag missat helt när jag surfade runt efter gratismönster.
Mönstret gick bra att sy och verkar ha bra passform. Sydde en Large och den verkar bra i storlek.
Sydde resåren med 10mm resår och nu förstår jag varför de i Diaper Sewing Divas ofta använder bred resår i kanaler = det är enklare. Bred resår går att sträcka mer och därmed när man syr kanalerna är det lättare att sy lagom stor kanal och ändå inte sy på resåren.
Men resåren som jag hade, var från stoff och stil och den verkar inte vara den bästa, så nu tänkte jag skaffa resår från Bibbi istället. Vet ej om den är bättre, men tänkte testa.
Tyg: PUL utsida, med besparing i vitt upptill bak. Insida coolmax från Myllymuksut
Mönster: Cloth Revolution Large


3 kommentarer:

  1. ser himla bra ut !
    laddar genast ner mönstret.. precis vad jag sökte ser det ut sim, precis osm du skrev på sjalbarn, mera tabbar fram men ändå smala å fina.. skall bli kul å testa !

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg blöja! :D Måste testa att sy med besparing jag också. Det blir väldigt läckert! Snyggt med de olikfärgade knapparna!

    SvaraRadera
  3. Jag ska provsy det här mönstret nu. Skrev ut det i veckan, men det har fått ligga till sig. Nu när vi ska vara hemma med lite vattkoppor kanske jag kan hinna sy upp blöjförrådet lite under veckan. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails