lördag, augusti 21

Två varianter

Ville sy mer formsydda nu när jag börjat gilla dem. Testade först att sy med gömd resår (sydd blint mellan två lager tyg) och en blöja med Strömmings variant. Lättast att få det bra var Strömmings och hennes variant tror jag är skönare att ha på sig. Eftersom resåren blir mindre tryckande mot benet.
Båda blöjorna har jag använt mig av Darling diapers mönster Small. Tygen är från JNY, Eurokangas och gamla tröjor. Knapparna är plastknappar som inte blev riktigt den färgen jag tänkte mig. De är inte riktigt bruna, mer åt kopparhållet. Men de fungerar jättebra till dessa tyger. Inläggen är båda sydda prefolds med bomull och Bambucollege

Första formsydda med blind resår



Andra formsydda. Med Strömmings resår


2 kommentarer:

  1. Oh vilka fina blöjs! :D Kul att inspirera till att testa nytt!

    SvaraRadera
  2. Tack tack! :D och tack själv för inspirationen. Fick väldigt stor lust att prova när jag såg din tut. Och nu är jag nog fast...hihi

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails