onsdag, mars 3

En knäppt tygblöja

I måndags fick jag äntligen min tryckknappstång och nu knäpper jag för fullt. :)
Det gick lätt att använda tången, först tog jag dock fel tryckstång, använde den som satt i först. Men när jag bytt den till den mindre gick det galant.
Så nu får lilla A knappar i blöjorna. Det ser mycket finare ut och håller bättre.
Här är den första blöjan, är inte helt nöjd med färgen på tyget, men det är ett tyg jag beställde med en coop förra året och det var lite svårt att veta hur färgerna såg ut.
Blöjan är alltiett där jag gjort inlägget utvikbart, men den läggs in i blöjan som en pocket. Testade en pocket variant som Emiliten visade i sin blogg och den fungerade bra. Den ska jag göra på fler blöjor.
Mönster: Darling diapers sidoknäppt (lite omgjort)
Tyg: Burgundy PUL & Bambubomullsfrotte (som jag valt att ha utochin för lättare rengörning)


1 kommentar:

  1. Jättefin! :-) Det syns tydligt att DDU är en nätt och smidig modell. Jag blir lite sugen att testa att göra en pocket, det var länge sen!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails