torsdag, mars 25

TYgis

Har fortatt sy mer av min egen variant av tygblöja. Som jag kom fram till genom att studera trosmönster andra blöjmönster, kolla på blöjor som vi har hemma och som finns på nätet. Jag gillar att den ser ut som en trosa, med knäppning i sidan och den går hur bra som helst att dra på som en drapåblöja. Nu gjorde jag lite modifieringar, genom att göra den smalare framtill, vilket fungerade hur bra som helst. Till nästa blöja ska jag pröva med lite lägre framtill, för plats för den lilla magen.
Gjorde även inlägg med overlocken, men tyvärr så slits nålarna otroligt av att sy i microfiber. Så efter ett inlägg så behöver jag byta minst en nål, inte så kul.

Material: PULtyg från Theluckysprog och Innertyg från Eurokangas. Knappar från ebay. Bambufrotte från Eurokangas och Microfiber från ClasOhlson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails