onsdag, mars 10

Ett Tu Tre

Fick färdigt tre pockets igår. Sydde samma pocketmodell som i inlägget innan. Nu använde jag coolmaxtyget jag köpte från Eurokangas och blöjan blir tunn, men mer stabil. Så det ska bli intressant om det inre tyget rullar in sig när blöjan är på också. Med det tyget jag använde i förra inlägget så vill den inte rulla in även fast jag syr på PUL sidan. Men det fungerar bra ändå eftersom tyget inte suger åt sig vätska.
Mönster: De två på sidan är Darling Diapers mönster och den i mitten är ett eget som jag testar. Fick idén av Emiliten som gjorde sitt mönster av trosor och tänkte testa det jag med. Tack för inspirationen! :)
Tyg: PUL tyg från USA och England och Kuivaliina(?) från Eurokangas Finland.. ganska internationella blöjor alltså :)
Nu återstår att sy inlägg till dessa blöjor och sedan ska de användas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails