torsdag, mars 18

Giraffer

Sydde en pyjamas åt A på kvällen förra veckan, men det visade sig att jag var ganska trött. Girafferna vid linningen blev felvända. Sen blev jag inte kompis med den vanliga symaskinen, för den ville inte riktigt mata fram tyget som jag ville. Så sömmarna blev lite dragna. Testade en variant av sömmar som Yrväder visar på sin blogg, tyckte det var en riktigt bra idé förutom att maskinen inte ville som jag ville. Jag funderar om den måste lämnas in för service, den är ju några år gammal. Men hur vet jag att det är maskinen som gör fel och inte jag? Jag är ju inte så van vid att sy, men hittills tycker jag det har fungerat hyffsat problemfritt. Får undersöka saken vidare...

Tröjan: Raglanmodell form 1 från Meedom tyg från mjuka tyger.
Byxa: Form 1 Meedom tyg mjuka tyger och JNY. Nedvikbara benslut för längre användning. Resår i midjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails